Nuranə Nur: "Cəmiyyətimizdə şeirə, şairə münasibət qeyri-ciddidir" - LAYİHƏ
25.01.14
BSU Yaradıcılıq fakülitəsinin publisistika janrında yeni layihəsinə start verildi.
Qeyd edək ki, müsahiblər BSU Yaradıcılıq fakülitəsinin tələbələri arasından seçilib təqdim edilir.
Məqsədimiz tanımaq və tanıtmaqdır. Özünüzü
təqdim edin?
Nuranə Nur – Azərbaycan Yazıçılar
Birliyinin (AYB) üzvü, Gənc Ədiblər Məktəbinin məzunu, Prezident təqaüdçüsüyəm.
Həmçinin, BSU-Yaradıcılıq fakülitəsinin 2-ci kurs tələbəsiyəm. Mütamadi olaraq
dövrü mətbuatda, ədəbi jurnal və internet portallarda çap olunuram. Bundan
başqa Vaşınqtonda, Tehranda, Kərkükdə, Türkiyədə jurnal və almanaxlarda çap olunmuşam.
Şeirlərim bir neçə dilə tərcümə olunub. “Yanaqda yağış yeri” “Yoxluğuna və sağlığına” adlı şeir kitablarının
müəllifiyəm. Bir neçə mahnının da söz yazarıyam. Yeni publisistik məqalələr
üzərində çalışıram. Ailəliyəm, iki övladım var.
BSU Yaradıcılıq fakülitəsinə gəlmək istəyi
necə yarandı?
BSU Yaradıcılıq fakültəsi haqqında çox eşitmişdim. Bilirdim ki, burda
çox tanınmış və istedadlı yazarlar dərs deyir. Bir dəfə mənə Günel Şamilqızı
(BSU Yaradıcılıq fakülitəsinin məzunu) dedi ki, Universitetə gəl, yeni
dekanımız çox mehriban bir xanımdır, gəl fakülitə ilə də tanış ol. Elnarə
xanımı deyirdi. Və bir gün Qəşəm Nəcəfzadə Yazıçılar Birliyində dedi ki, Bakı Slavyan
Universitetendə Yaradıcılıq fakülitəsinin tələbələri ilə görüşüm var. Dedim mən
də getmək istəyirəm. Fərid Hüseyn həmin görüşə məni də dəvət elədi. Tədbir
sonrası Elnarə xanımla görüşüb fakültəyə yazılmaq istəyimi bildirdim. Elə həmin
gündən mütamadi olaraq fakültəyə gedib gəldim və yaradıcılıq nümunələrimi
təqdim edərək fakülitənin tələbəsi oldum.
Bu iki ildə BSU Yaradıcılıq fakülitəsi sizə nə verdi və sizdən ədəbiyyat,
yaradıcılıq adına nə ala bildi?
Bilirsiz, bu həyatın qanunudur. Başımıza gələn hər şey həm bizə nəsə verən, həm də bizdən nəsə
alandır. Və yaxud kimsə nəyisə itirməlidir ki, biz onu tapaq. Mən burda
dinləməyi, mütaliəni, fəlsəfi düşünməyi
öyrəndim. Amma yaradıcılığım gerilədi. Bəlkə, bu geriləmə, yeni bir
başlanğıca şansdır. Çünki lazımı bazanı əldə eləmək üçün, yazmaqdan çox oxumaq
lazımdır. Bir müddət tövsiyyə olunan ədəbiyyatı oxumağı vacib bilirəm.
Bildiyimiz kimi bu il “Bir günlük xəlifə
günündə” fakülitəmizi ilk olaraq təmsil edib bir günlük dekan vəzifəsində oldunuz.
Təsuratlarınız?
Hə, bundan heç demə-demə... (gülür.)
Yoldaşım deyir bu ərəb xəlifələrindən çox çəkmişdik, elə indi də az
çəkmirik... Xəlifə iclasları, kölgə kabineti, rektoratlıq, növbətçılik və s...
Bu birgünlük oyun idi, amma sonra fərqində oldum ki, çox ciddi oyundur. Həmin
gün Universitetdə bir günlük bütün idarəetmə tələbələrin əlində idi və bunun
“kölgəsi” hələ bir il davam edəcək. Bundan kölgə kabineti yaradıldı və işimizi
orda davam etdiririk. Elə bilirdim Universitetə bir günlük “fiqur” lazimdı, sən
demə bu iş əməlli başlı “iş” imiş. Fakülitəmizdən birinin, kim olursa olsun bu
vəzifəyə seçilməsinə razı idim. Yetər ki, başqa fakültələrdən olmasın. Əsas
qayə bu idi, bunun uğrunda qoşulmuşdum mübarizəyə. Dörd namizəd arasından,
üçüncü mərhələdən keçərək seçilmişdim. Fakültəmizin həyatında ilkə imza
atdığımıza görə, bunu uğurlu hesab edirəm. Sonra Yaradıcılıq fakülitəsinin 1-ci
və 2-ci kursunda təhsil alan uğurlu gənclərin yaradıcılığından qısa prezentasiya
keçirdik və univerisitetin digər tələbələri ilə tanışlıq xarakterli görüş təşkil
etdik.
Bəs bir günlük Kamal Abdulla olsaydınız
univerisitetdə yaradıcı gənclər üçün hansı qapıları açardınız?
O gün Xaçmaz televiziyasına (RTV) gedəndə mənə dediniz ki ,
qayidandan sonra sizdən müsahibə götürəcəm. Mən də dedim ki, buyurun, yoldayıq,
istəyirsiniz suallarınızı verin. Dediniz yox, suallar hazır deyil amma bir sual
düşünürəm. Kamal Abdulla olsaydınız neyləyərdiniz? Özü də bir günlük demədiniz,
çünki sual öncədən qurulmamış şəkildə verildi. Mən də dedim ki, Kamal Abdulla
olsaydım indi Xaçmaza avtobusda niyə gedirdim? (gülür.)
Deməli, əgər bir günlük Kamal Abdulla olsaydım, Yaradıcılıq
fakültəsindəki bəzi istedadlı uşaqları
təhsil ödənişindən azad edərdim.
Nuranə xanım üçün bağlı qapı anlayışı var?
Allaha şükür ki yoxdur. Amma hər açıq qapıdan da girmək xeyir
gətirməz. Həmişə arzulayıram ki, üzümə açıq olan qapıların kilidinin yerini bilim.
Ədəbi dərnəklərə münasibətiniz?
Ədəbi
dərnəklər yazıçıya bir o dərəcədə deyə bilmərəm, amma şairə çox şey verir.
Dərnəklər şairə həyatdan gələn enerjini
ötürür. Ünsiyyətdən, şeirin havasından, səsindən, nəfəsindən çox təsirlənmək
olur. Əlbəttə ki, təsirlənmək heç də həmişə yaxşı hal deyil. Amma hər halda
özünü ifadə mərhələsində bu təsir çox kömək edir. Özünü dərk mərhələsində şair
özünü tapır, şeirlər haqqında fikirlər söyləyir. Özünü təsdiq mərhələsinə qədəm
qoyanda artiq şair rahatca istənilən ədəbi diskusiyalarda iştirak edə bilir. Və
bunların formalaşması məhz dərnəklərdə baş verir. Mən “ Pərvanə “ Ədəbi
Məclisinin yetirməsiyəm. Bu məclisdə artıq ədəbiyyatda özünü təsdiq etmiş çox
yazarlar yetişib. Poetik düşüncəmin formalaşmasında, şair - ustadım,
fakültəmizin də sevimli müəllimi Qəşəm Nəcəfzadəyə minnətdaram.
İlk qələm sınağınızı necə
xatırlayırsız?
İlk qələm sınağım qələmlə tanışlığımdan əvvəldir.Yəni hələ yazı yaza
bilmirdim. Ağaca çatmayan əlimə şeir yazmışdım. Gizlətdiyim şeirlər də çox, lap
çox olub. Utanıram oxuyanda, zəif olduğu üçün... “Amma yazıya pozu yoxdur” Mən
onları yazmışamsa demək, pis-yaxşı həyat vermişəm.
Sevgi mövzularına çox müraciət edirsiz. Sevgi
necə, sizi sevir?
Əlbəttə. Sevgi məni sevməsə, ona şeir yazaram? (gülür.)
Çox şükür, həyatım sevgi ilə əhatəlidir. Ailəm, övladlarım,
dostlarım.Heç kimdən inciməmişəm, yəqin heç kimi də incitməmişəm. Sevgi mövzusu
isə, insan var olduqca yaşayacaq. Sevgiyə münasibət nə qədər dəyişir desək də,
yenə bütün zamanlarda eynidir. Məncə, mənim şeirlərimin cizgiləri zərifdir. Bax
o cizgilərdə tapmaq olar məni. Elə mən də o cizgilərdə tapıram bəşəri sevgini. Şeir
yazanda müşahidə etdiyim insanların həyatına bürünürəm.
Leylini əsrlərdir yaşadan, Mariyanı faişə
edən sevgi Nuranə xanıma nə deyir?
Sevgi insana "heç vaxt, heç vaxt demə" fəlsəfəsini dərk elətdirir.
Başına gələcək bütün hadisələrə yol açır. Çox amansız və zamansız haldır. İnsanı içinə baş vurmağa vadar edir,
kamilləşdirir. Ondan əvvəli və ondan sonranı təsəvvür eləmək insanı qorxudur. Onsuz
həyat yoxdu axı... Bütün bunlar kifayət etmirmi, onun qarşısında susaq?
Sevgi yazan qələmi əlinizdən alan olsaydı,
və ya təsəvvür edin ki, sevgi qəhrəmanınız yoxdur?
Yenə deyirəm sevgi qəhrəmanım, subyekt yox – sevənlərin həyatıdır,
müşahidələrdir. Mənim qələmimi əlimdən
alan kəs, həyatı uduzacaq. Cismani olaraq olmasa da, ruhən məni itirəcək. Düzdü
mən təkcə qələmimdən ibarət deyiləm, amma onsuz ruhsuz ruham.
Bir az şeirdə güzgüdən danışın. Əks tərəf
nəyi anlamır?
Ümumiyyətlə güzgü anlayışı mənim üçün
o qədər maraqlıdır ki, ondan necə danışım bilmirəm. Adi halda güzgü
yalnız əksimizi göstərir. Halbuki güzgü qəbul elədiyi informasiyanın bir
qismini saxlayır, və sonralar özümüzə qaytarır. Min illər boyunca sehrbazlar,
öncəgörənlər, güzgüdən enerji axını üçün xüsusi kanal kimi istifadə ediblər.
Bilirəm güzgüdən danış deyəndə güzgü haqqında danış demirdin.
Amma həqiqətən bu məfhum mənə o qədər sirli gəlir ki, hökmən bu
təsəvvürlərim yaranır. Bəzən güzgü
əvəzinə insanın gözlərinə də baxmaq olar. Demək əks tərəf bunu əks etdirə
bilirsə, şeirə ehtiyac yoxdur...Ya da çox gözəl bir şeirə ehtyac var ...
O gözəl şeirə elə indi ehtiyyac var desəm?
Eynisən sən də, eyni.
Əslində başqasan.
Bambaşqa
eynilik var səndə.
Görünmədiyin aynalarda,
Olmadığın yerlərdə,
Çəkdirmədiyin şəkillərdə
Bambaşqasan.
Mənim görmədiyim heç nə
sənə yaraşmır.
Səni
görəndə hiss etdiyimin adı,
Bəlkə elə sənin adındır.
Neçə eyni “sən”,
Bir başqa “sən” edirsən
Onu yalniz mən bilirəm.
Yoxluğun necə də, çoxaldır
səni.
RTV-də qonaq olanda bildirdiniz ki, şeirə
olan bu günki münasibətdən razı deyilsiniz. Səbəbini region tamaşaçıları bildi,
oxucular necə?
Bəli elədir. Cəmiyyətimizdə şeirə, şairə münasibət qeyri-ciddidir. İroniya
dolu baxışlar, atmacalar, qəsdən adama məclisdəki süfrə başında sifarişlə, "bu
məclisə bir şeir qoş" demələr və s... Bu kimi münasibətlər zarafat deyil,
ironiyadır. Məsələn mənə deyirlər ki, gül kimi sənətini qoyub, niyə şeir
yazırsan, kim oxuyacaq kitablarını?
Nədənsə insanlara elə gəlir ki, B.Vahabzadə, N.Kəsəmənlidən sonra şair yoxdur. Heç
R.Rövşəni də hamı tanımır . Sonra da deyirlər şair xalqıq. Şair yox, şeir yazan
xalqıq. Amma yazıçı sözü nisbətən ciddi səslənir. Belə təsurat doğulur ki,
yazıçı daha savadlı, daha ziyalı, daha intellektual və daha “ağır başlı”
adamdı.
Nuranə xanım tibbi ədəbiyyatla dəyişib,
peşman deyil ki?
Gələcəyi deyə bilmərəm, indiki halımdam məmnunam. Tibbi məntiqim və
savadım zəif deyil, sadəcə məsuliyyətdən qorxuram. Bu da insanın halını son
dərəcə dərindən duymaqdan irəli gəlir. Bir şeiri zəif yazsam heç nə olmaz, amma
bir xəstəni sağalda bilməsəm bu çarəsizlik və nəhayətdə bədbəxtlikdir. Elə
həyatı istəmirəm. Çox ağır sənətdir, yaxşı həkimləri dünyanın xilaskarları
adlandırardım. Savadsız və adam aldadan həkimləri görəndə hərdən
təəssüflənirəm, amma o qədər həssasam ki, xəstələrə kömək edə bilməsəydim, özüm xəstə olacaqdım. Allah
heç kimi xəstə eləməsin, qoy elə hamı şeir oxusun.
Ədəbiyyat şəxsi həyatınıza müdaxilə edəndə
nə edirsiz?
İstər istəməz ədəbiyyat yazarın həyatına müdaxilə edir. Tarix boyu
hadisələrin bir qismi həyata ədəbiyatdan daşınıb. Nə qədər razılaşmasaq da,
uzaq olmağa çalışsaq da, həyatdan kənar ədəbiyyat, ədəbiyyatdan kənar həyat
yoxdur. Ədəbiyyatı həyatımdan çıxarmaq üçün gərək, içımdən çıxarım. Yazarın
borcu təkcə yaxşı yazmaq yox, həm də həqiqəti yazmaqdır. Mən həqiqəti içimdən
çıxarsam, onda ədəbiyyatı həyatıma müdaxilə eləməyinin qarşısını ala bilərəm.Yaradıcılığıma
bağlı adamam, amma hər şeyi ona qurban vermərəm. Hər şey insana xidmət
eləməlidir.
Müəllif kitablarına övladım deyir, bəs
övladlar müəllifə nə deyir?
Yaradıcılıqda da iki övladım var, Allah mənə qəhrəman ana olmağı
qismət eləsin. Ədəbi övladlarım üzümə ağ olmasınlar, bu mənə yetər. Onlara ögey
və laqeyd münasibət etməsəm, onlara mənasız həyat verməsəm, yəqin ki, ana
deyəcəklər.
Azərbaycan və dünya ədəbiyyatında
sevdiyiniz əsərlər və onların müəllifləri barədə nə deyə bilərsiz?
Lap uşaq yaşlarından dünya ədəbiyyatı ilə ilk tanıdığım və çox
sevdiyim yazıçı C.Londonla olub. Kiçik yaşlarımda onun "Həyat eşqi"
hekayəsini oxuyanda hələ həyatı tanımırdım. Həyatın əzabları ilə o hekayədə
tanış olmuşdum. Həyat uğrunda əlbəyaxa döyüş canlanmışdı gözümün qabağında. Sonra
digər hekayələri də oxudum. C.London mənə dünya ədəbiyyatını sevdirən müəllif oldu.
Daha sonra V.Hüqonun “Səfillər” ini, C.Sviftin “Quliverin səyahəti “ , M.Tvenin
“Şahzadə və dilənçi” ni, Drayzerin “Kerri bacısı”nı, Çexovun hekayələrini ,
Andersenin nağıllarını və s, oxudum.
Azərbaycan ədəbiyyatına “Azərbaycan nağılları” C.Məmmədquluzadənin “Danabaş
kəndinin əhvalatları” Əbdülrəhim bəy Haqverdiyevin hekayələrini, Aşıq
ədəbiyyatı şeirlərini, M.Müşfiqi və s, oxuyurdum. Dərslərimlə ciddi məşğul olamağım kitab
oxumağımı məhdudlaşdırdı. Sonralar Ə.Kərimi və N.Hikməti sevməyə başladım. Daha
sonralar mütamadi olaraq internetdə rus və türk saytlarında, o cümlədən öz
saytlarımızda yeni nəsil şairləri
izləməyə başladım. Ciddi ədəbiyyat nümunələri kimi hesab elədiyim,
Dostayevskini, Makiavellini, Bukovskini, Kafkanı, Bulqakovu mütaliə eləmişəm. Hazırda daha çox fəlsəfi, düşündürücü
əsərləri oxumaq arzusundayam. Məsələn Z.Freyd və D.Yum məni çox cəlb edir.
Vermədiyim sual hansı idi?
Niyə şeir yazırsınız sualıını gözləyirdim . Çox əhatəli bir cavabım
olacaqdı : “Bilmirəm“
Maraqlı cavabdır.
Müsahibə üçün təşəkkürlər! Yeni yaradıcılıq arzusu ilə, növbəti şeirlə nöqtə
qoyaq?
Əlimi tutduğun gündən tez-tez yıxılıram.
Kirpiklərimlə gülürəm həyata.
Daha baharı gözləmirəm əvvəlki kimi
Bütün mövsümlərdə yaşamağı bacarıram.
Yaxınlaşmaq ən uzaq yolların sonudur bəzən.
İndi səni sevmək-
Öz kölgəsini tutmağa çalışan körpələr kimi
Gerçək bildiyim şeylərə toxuna bilməmək...
Qəlbin atəşində peşmanlıqlar bişirmək...
“Gedirəm,
bu dəfə səni özümlə götürməyəcəyəm,
yanına qayıdım,deyə”
düşünmək...
Söhbətləşdi: Ramilə Qardaşxanqızı Avanqard.net
|